Нумо, хлопці - козачата!
Спортивно – розважальна програма для учнів 7 класів.
Мета:популяризувати фізкультуру в школі; пропагувати здоровий спосіб життя; поглибити знання учнів з історії козацтва; навчити працювати з командою; виховувати патріотів своєї Батьківщини.
Інвентар: картки для запитань (1 шт.), гімнастична лава, паралонові подушки (2шт) ; перекладина (2шт.), гирі (2 шт.), мішки (2шт); медицинбольні м’ячі (6 шт.), штанга 20кг (2шт), канат, голки (2шт.), нитки (2 мотки), ґудзики (10шт.), картопля (20шт.), ножі (2шт.), ложки ( 4шт), стакани (4 шт.), вишні (2 мисочки), фартух (2 шт.), посуд для чищення картоплі (2 шт.), палиці з трьома мотузками на кінцях (2 шт.), обручі.
Обладнання: музичний центр, плакати на козацьку тему, грамоти та призи для нагородження.
ХІД ЗАХОДУ.
Вступне слово ведучого.
Напередодні свята Захисника Вітчизни ми зібралися в цій залі, щоб дізнатися нове з історії козацтва та перевірити себе у спортивних змаганнях.
Козацька держава сприяла поліпшенню шкільного виховання, посиленню патріотичного виховання дітей, авторитету січових шкіл,
Громадських дитячих січових організацій. У січових школах вчилися писати та рахувати.
Учні досягали значних успіхів у військово- спортивних видах занять, народній медицині, кулінарії, астрономії тощо.
Поряд зі знаннями, навичками та вміннями у школярів успішно розвивалися такі необхідні дорослому козакові якості, як уважність, кмітливість, допитливість, досконалість.
Одночасно з цим у козацьких школах була система вольової підготовки та вишколу молодих людей, які готувалися до козацької служби. ЇЇ метою було емоційної врівноваженості, витримки, мужності, відваги. Цьому сприяв чіткий розпорядок дня в школах, контроль за дітьми з боку дорослих козаків. Так, за здоров’я дітей, грамотність, військову, фізичну, вольову підготовку відповідали досвідчені козаки, вчителі – наставники, священики, шкільна отамани.
Останніх обирали на демократичних засадах самі учні. Ігри козацьких дітей були рухливими, різноманітними, динамічними. На святах під час народних ігор молодь, як і бувале козацтво та селяни , змагалися на силу, спритність, винахідливість, кмітливість, точність попадання в ціль, традиційними були змагання на конях.
А зараз перевіримо, настільки підготовка наших козаків відповідає підготовці козаків минулого.
Перед початком змагань представляю незалежне журі нашого свята - це вчителі та учні .
Ведучий. Запрошуємо команди до залу.
Конкурс «Представлення»
Вихід учасників свята під козацький марш. У команді шестеро хлопців. Команди мають назви та емблеми, про які потрібно розповісти та пояснити, що вона означає. Емблема передається у журі, а команда виконують розминку.
За представлення максимальна оцінка – 2 бали, за розминку – 3 бали.
Конкурс «Ерудит» - розминка.
Ведучий. Команди отримують картки із запитаннями, на які повинно відповісти за 5хв.
Кожна правильна відповідь дає команді – 1 бал.
Ведучий. Щоб мужньо захищати свій народ, рідну неньку – Україну ,
козаки повинні мати неабияку силу, бути спритними та винахідливими. Наступний конкурс нашого свята – Богатирський.
Конкурс «Богатирі»
Боротьба на руках.
Від кожної команди - по троє учасників, які обирають собі суперників за домовленістю. Хлопці стають один напроти одного, впираються ліктями в стіл, беруться за руки. За командою намагаються покласти руку суперника на стіл. За перемогу -1 бал.
Бій на шаблях.
Суперники стоять на перевернутій гімнастичній лаві та імітують «бій на шаблях» поролоновими подушками, мета бійців – скинути суперника з лави на підлогу. Переможець приносить команді - 1 бал.
До конкурсу запрошуються хлопці, які не брали участь в попередньому номері.
Ведучий. А тепер проведемо командну естафету.
Командна естафета.
1-й учасник із старту стрибає в мішку, який тримає руками, до перекладини, де виконує тричі підряд підтягування, повертається бігом назад і передає мішок наступному учасникові.
2-й стрибає до гімнастичної лави, де тричі згинає та розгинає руки в упорі лежачі. Повертається назад, як і перший.
3 – й стрибає до «камінця» (гиря 16 кг), підіймає тричі вгору двома руками й передає естафету наступному учасникові.
4-й стрибає до трьох «куль» (медболів), які жбурляє почерку у ціль (гімнастичні обручі), влучне попадання є додатковим балом. Передає естафету наступному учасникові.
5-й стрибає до «колоди» (штанга вагою 20кг), яку тричі підіймає вгору над собою. Повертається назад і передає мішок останньому учаснику.
6-й стрибає у мішку до «колоди» й тричі присідає, взявши на плечі «колоду».
За 1 місце 5балів + за влучне попадання, за 2 – 4 бали + за влучне попадання, за 3 місце 3 бали + за влучне попадання.
Ведучий. У нас залишився останній спортивний конкурс «Перетягування линви»
Конкурс «Перетягування линви».
Хлопці беруть у руки канат та по команді перетягують суперника за визначену 2-х метрову лінію. Команда переможець отримує 3 бал, 2 місце -2 бал, 3 місце – 1 бал.
Ведучий. Наше вельмишановне журі почне знову підраховувати бали за конкурси , а група підтримки продемонструє свій художній номер .
(Виступ учнів. судді оголошують результати)
Наші хлопці показали які вони спритні, швидкі, сильні, вправні та розумні, а тепер ми хочемо подивитися , які вони гарні господарі.
Конкурс «Гарний господар»
Кожному учаснику треба вибрати одну із запрошених страв і протягом 2 хв виконати завдання:
- Написати на папері необхідні компоненти для приготування борщу. Переможець, котрий написав найбільше правильних інгредієнтів (овочів), отримує2 бали, а той, хто програв, - 1 бал.
- Зі шматка тіста зліпити вареники з вишнями. Оцінювання – 2 бали або 1 бал.
- Наповнити келих квасом ложкою. Переможець – 3 бали; той хто програв, отримує 1 бал.
- Пришити ґудзики до сорочки. Кожен правильно пришитий ґудзик приносить 1 бал.
- Почистити максимальну кількість картоплі. Кожна картоплина оцінюється в 1 бал (30с).
- Заплести нагайку в «косу» . Переможець – 3 бали; той, хто програв, - 1 бал.
Ведучий.Журі підраховує результати конкурсу та підбиває підсумки змагань сьогоднішніх команд. Нагородження переможців.
КАРТКА 1
1.Де саме збудував свій замок славетний князь Дмитро Вишневецький:
а) на острові Хортиця;
б) на Федотовій косі;
в)біля Царського кургану?
2.Хто був головним у кошовому війську:
а)джура;
б)кошовий отаман;
в) січовий дід?
3.Чому українських козаків називали запорізькими:
а) бо жили в місті Запоріжжя;
б) бо співали народних пісень і танцювали гопака;
в) бо оселялися за Дніпровими порогами?
4.Хто зруйнував Січ:
а)Петро І;
б) кримський хан;
в)Катерина ІІ ?
5.Що було зображено на козацькому гербі:
а) вершник, який у правій руці тримав прапор;
б) постать козака, озброєного мушкетом і шаблею;
в) тризуб?
КАРТКА 2
1.Як козаки називали річку Дніпро:
а) Славутич;
б) Борисфен;
в) Дунай?
2.Якою зброєю користувалися козаки:
а)бомбами, танками та літаками;
б)шаблями кинджалами та рушницями;
в)мечами, списами то метальними машинами?
3. Як називалося військове товариство, громада козаків запорізької Січі:
а)кіш або кош;
б) табір;
в)курінь?
4.Як називали місце, де жили козаки:
а) намет;
б) землянка;
в)курінь?
5.Що таке козацькі маяки:
а) козацький роз’їзд ;
б) «світловий телеграф»;
в) кращі козаки?
|