Понеділок, 29.04.2024, 14:17
Вітаю Вас Гість | RSS
Сайт
 Андріанової
Тетяни Олександрівни

заступника директора з виховної роботи та вчителя музичного мистецтва
Соледарської загальноосвітньої школи I-III ступенів №13

Методичні розробки

Головна » Статті » Мої статті

Нумо, хлопці - козачата! Спортивно – розважальна програма для учнів 7 класів

Нумо,  хлопці - козачата!

Спортивно – розважальна  програма  для  учнів 7  класів.

Мета:популяризувати  фізкультуру  в  школі;  пропагувати  здоровий  спосіб  життя; поглибити  знання учнів  з  історії  козацтва;  навчити  працювати  з  командою;  виховувати  патріотів  своєї Батьківщини.

 

Інвентар: картки  для  запитань  (1 шт.),  гімнастична  лава,  паралонові подушки (2шт) ;  перекладина (2шт.), гирі (2 шт.), мішки (2шт); медицинбольні  м’ячі (6 шт.), штанга 20кг  (2шт), канат, голки (2шт.), нитки (2 мотки), ґудзики (10шт.), картопля (20шт.), ножі (2шт.), ложки ( 4шт), стакани (4 шт.), вишні  (2 мисочки), фартух (2 шт.), посуд  для  чищення картоплі (2 шт.), палиці з трьома  мотузками  на  кінцях  (2 шт.),  обручі.

 

Обладнання: музичний  центр, плакати  на  козацьку  тему, грамоти  та  призи  для  нагородження.

 

ХІД  ЗАХОДУ.

Вступне  слово  ведучого.

Напередодні свята Захисника  Вітчизни ми зібралися в цій  залі,  щоб  дізнатися нове з історії  козацтва  та  перевірити  себе  у  спортивних  змаганнях.

         Козацька  держава  сприяла  поліпшенню шкільного  виховання,  посиленню  патріотичного  виховання дітей,  авторитету  січових  шкіл,

Громадських  дитячих січових  організацій.  У січових  школах  вчилися  писати  та  рахувати.

         Учні  досягали  значних   успіхів  у  військово- спортивних  видах занять,  народній  медицині,  кулінарії,  астрономії  тощо.

         Поряд  зі  знаннями,  навичками  та  вміннями   у  школярів  успішно  розвивалися  такі  необхідні  дорослому козакові  якості,  як  уважність,  кмітливість,  допитливість,  досконалість.

        Одночасно  з  цим у  козацьких  школах була  система  вольової  підготовки  та  вишколу  молодих  людей,  які  готувалися  до  козацької  служби.  ЇЇ   метою  було  емоційної  врівноваженості,  витримки,  мужності,  відваги.   Цьому  сприяв   чіткий  розпорядок    дня  в  школах,  контроль  за  дітьми  з  боку  дорослих  козаків.  Так,  за  здоров’я  дітей,  грамотність,  військову,  фізичну,  вольову  підготовку   відповідали  досвідчені  козаки,  вчителі – наставники,  священики,  шкільна  отамани.

         Останніх  обирали  на  демократичних засадах  самі  учні.  Ігри  козацьких  дітей  були  рухливими,  різноманітними,  динамічними.  На  святах  під  час  народних  ігор   молодь,  як  і  бувале  козацтво   та  селяни ,  змагалися  на  силу,  спритність,  винахідливість,  кмітливість,  точність  попадання  в ціль,  традиційними  були  змагання  на  конях.

          А  зараз перевіримо,  настільки  підготовка  наших козаків  відповідає  підготовці   козаків  минулого.

         Перед  початком  змагань представляю  незалежне  журі  нашого   свята -  це  вчителі  та  учні .

Ведучий.  Запрошуємо  команди  до  залу.

Конкурс  «Представлення»

Вихід  учасників  свята  під  козацький  марш.  У  команді  шестеро  хлопців. Команди  мають  назви  та  емблеми,  про  які  потрібно  розповісти та пояснити, що  вона означає.  Емблема передається у журі,  а  команда  виконують  розминку.

За  представлення  максимальна оцінка – 2 бали,  за розминку – 3  бали.

 

Конкурс  «Ерудит» - розминка.

Ведучий.  Команди отримують картки із  запитаннями,  на  які  повинно  відповісти  за  5хв.

Кожна  правильна  відповідь  дає  команді – 1 бал.

 

Ведучий.  Щоб  мужньо захищати  свій  народ,  рідну  неньку – Україну ,

козаки  повинні мати неабияку силу, бути  спритними  та  винахідливими.  Наступний  конкурс  нашого  свята – Богатирський.

Конкурс  «Богатирі»

Боротьба  на  руках.

Від  кожної  команди  - по  троє  учасників,  які  обирають  собі суперників  за  домовленістю.  Хлопці  стають  один  напроти  одного,  впираються ліктями в  стіл,  беруться за  руки.  За  командою  намагаються  покласти  руку  суперника  на  стіл.  За  перемогу -1 бал.

Бій  на  шаблях.

Суперники  стоять на  перевернутій  гімнастичній  лаві  та  імітують  «бій на  шаблях» поролоновими  подушками,  мета  бійців – скинути  суперника  з  лави  на  підлогу.  Переможець приносить команді  - 1 бал.

До  конкурсу  запрошуються  хлопці, які  не брали  участь в попередньому  номері.

 

Ведучий.  А  тепер  проведемо  командну естафету.

 

Командна естафета.

 

1-й учасник із  старту  стрибає  в  мішку,  який  тримає  руками,  до  перекладини,  де  виконує  тричі   підряд  підтягування,  повертається  бігом  назад  і  передає  мішок  наступному  учасникові.

2-й стрибає  до  гімнастичної лави,  де  тричі  згинає  та  розгинає руки  в  упорі лежачі.  Повертається  назад, як і перший.

3 – й  стрибає  до  «камінця» (гиря 16 кг), підіймає  тричі  вгору  двома  руками  й  передає естафету  наступному  учасникові.

4-й стрибає  до  трьох  «куль» (медболів), які  жбурляє  почерку  у ціль  (гімнастичні  обручі),  влучне  попадання є  додатковим  балом. Передає  естафету  наступному  учасникові.

5-й  стрибає  до  «колоди» (штанга вагою 20кг),  яку  тричі  підіймає  вгору над  собою.  Повертається  назад  і  передає  мішок  останньому учаснику.

6-й стрибає у  мішку  до  «колоди»  й  тричі  присідає,  взявши    на  плечі  «колоду».

За 1 місце 5балів + за  влучне  попадання,  за  2 – 4 бали  + за  влучне  попадання, за 3 місце 3 бали  + за  влучне  попадання.

 

Ведучий.  У  нас  залишився  останній спортивний  конкурс «Перетягування линви»

Конкурс «Перетягування линви».

Хлопці  беруть  у руки  канат  та  по  команді  перетягують  суперника  за  визначену  2-х метрову  лінію. Команда переможець  отримує 3 бал, 2 місце -2 бал, 3 місце – 1 бал.

 

Ведучий.  Наше  вельмишановне  журі почне  знову підраховувати  бали  за  конкурси ,  а  група  підтримки продемонструє  свій  художній   номер .

(Виступ  учнів.   судді  оголошують результати)

Наші хлопці  показали  які  вони  спритні,  швидкі,  сильні,  вправні  та  розумні,  а  тепер  ми  хочемо  подивитися  ,  які  вони  гарні  господарі.

 

Конкурс  «Гарний  господар»

 

Кожному  учаснику  треба  вибрати  одну  із  запрошених  страв  і  протягом  2  хв  виконати  завдання:

  1. Написати  на  папері  необхідні  компоненти  для  приготування  борщу. Переможець,  котрий  написав найбільше правильних  інгредієнтів  (овочів), отримує2 бали, а той,  хто   програв, - 1 бал.
  2. Зі  шматка  тіста  зліпити  вареники  з  вишнями.  Оцінювання – 2 бали або 1 бал.
  3.  Наповнити  келих  квасом  ложкою. Переможець – 3 бали; той  хто  програв, отримує  1 бал.
  4. Пришити  ґудзики  до  сорочки. Кожен  правильно  пришитий  ґудзик  приносить 1 бал.
  5. Почистити максимальну  кількість картоплі. Кожна картоплина  оцінюється в 1 бал (30с).
  6. Заплести нагайку в   «косу» .  Переможець – 3 бали; той,  хто  програв, - 1 бал.

 

Ведучий.Журі підраховує  результати  конкурсу  та  підбиває  підсумки  змагань  сьогоднішніх  команд.  Нагородження  переможців.

 

 

 

 

 

КАРТКА 1

 

1.Де  саме  збудував  свій  замок  славетний  князь Дмитро  Вишневецький:

а) на  острові   Хортиця;

б) на Федотовій  косі;

в)біля  Царського  кургану?

 

2.Хто  був  головним  у кошовому  війську:

а)джура;

б)кошовий  отаман;

в) січовий  дід?

 

3.Чому  українських  козаків називали  запорізькими:

а) бо  жили  в місті  Запоріжжя;

б) бо  співали  народних  пісень  і  танцювали  гопака;

в) бо  оселялися за  Дніпровими  порогами?

 

4.Хто  зруйнував Січ:

а)Петро І;

б) кримський  хан;

в)Катерина ІІ ?

 

5.Що  було  зображено  на  козацькому  гербі:

а) вершник, який  у  правій  руці  тримав  прапор;

б) постать  козака,  озброєного  мушкетом і шаблею;

в) тризуб?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КАРТКА 2

 

1.Як  козаки  називали  річку Дніпро:

а) Славутич;

б) Борисфен;

в) Дунай?

 

2.Якою  зброєю  користувалися  козаки:

а)бомбами, танками  та  літаками;

б)шаблями  кинджалами  та  рушницями;

в)мечами,  списами  то  метальними  машинами?

 

3. Як  називалося  військове  товариство,  громада  козаків  запорізької  Січі:

а)кіш  або кош;

б) табір;

в)курінь?

 

4.Як  називали  місце, де  жили козаки:

а) намет;

б) землянка;

в)курінь?

 

5.Що  таке  козацькі  маяки:

а) козацький  роз’їзд ;

б) «світловий телеграф»;

в) кращі  козаки?

 

Категорія: Мої статті |
Переглядів: 815 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Категорії розділу
Пошук
Статистика
Вхід на сайт